InfluenceMap

Model & strategie

InfluenceMap is een onafhankelijke denktank die gegevens en analyses levert over hoe bedrijven en financiën de klimaatverandering beïnvloeden. De rapporten van InfluenceMap zijn uitgegroeid tot een vast hulpmiddel voor investeerders bij het beoordelen van bedrijven. Media hebben deze rapporten al meer dan duizend keer geciteerd. InfluenceMap voedt ngo-campagnes en helpt het bedrijfsleven om meer te doen aan klimaatbeleid. InfluenceMap hanteert een objectieve en gegevensgestuurde benadering voor het identificeren van blokkades voor klimaatvooruitgang.

Deze wetenschappelijke aanpak werd gebruikt bij de lancering van FinanceMap, een datatool waarmee de prestaties van financiële instellingen op het gebied van klimaat in kaart kunnen worden gebracht.

IN HET KORT
Opgericht: 2015
Oprichter: Dylan Tanner
Milieu en Klimaatverandering
Werkplek: Europa, Verenigde Staten, Japan, Verenigd Koninkrijk
influencemap.org

InfluenceMap
Verenigd Koninkrijk

Data en analyse over hoe het bedrijfsleven
de klimaatcrisis beïnvloeden.

Ontmoet Dylan Tanner

Dylan Tanner, mede-oprichter van InfluenceMap, is uitvoerend directeur. Hij is verantwoordelijk voor alle operaties wereldwijd en het beheer van het FinanceMap-platform. InfluenceMap is het tweede bedrijf dat Tanner heeft opgericht. Eerder was hij oprichter van een milieuadviesbureau in Tokio. Daar hield hij zich bezig met bedrijfs- en technisch advieswerk in Japan en Azië met betrekking tot milieuaudits, bodemsanering, bedrijfsduurzaamheid en klimaatstrategieën.

IMPACT

  • InfluenceMap creëerde het concept van de Corporate Climate Policy Footprint waarmee bedrijven verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun impact op het mondiale klimaatbeleid, naast hun hun Carbon Footprint.
  • InfluenceMap wordt op grote schaal gebruikt door institutionele beleggers om met bedrijven in contact te komen en portefeuillebeslissingen te nemen. Zo maakt InfluenceMap deel uit van de technische adviesgroep van het Climate Action 100+ investor engagement process, bestaande uit meer dan 400 grote financiële instellingen.
  • De rapporten van InfluenceMap heeft geleid tot een wereldwijde verandering in de wijze waarop in de media verslag wordt gedaan van klimaatverandering en de rol die bedrijven daarbij spelen.