Skip to main content

Be Girl

Model & Strategie

Be Girl hanteert een holistische, design-gedreven benadering van menstruele gezondheid en hygiëne en werkt aan de bestrijding van belemmeringen aan zowel de vraag- als de aanbodzijde die miljoenen onderbedeelde vrouwen en meisjes de toegang tot essentiële producten en informatie ontzeggen.

Be Girl’s reeks van gepatenteerde, duurzame, hoogwaardige menstruatieproducten was ontworpen speciaal voor meisjes in omgevingen met weinig middelen. Om de onderwijsuitdaging aan te gaan heeft Be Girl SmartCycle® gecreëerd, een praktisch leerinstrument over de menstruatiecyclus met bijbehorende onderwijsmethode om jongens en meisjes te leren over de basis van menstruatie, door middel van een leeftijdsgeschikte methode.

Ten slotte bestrijdt Be Girl stigma’s door middel van transformatieve berichtgevingscampagnes die werken met culturele influencers en iconen om iedereen te activeren, van ouders tot overheid tot jonge mensen. De theorie van verandering van Be Girl houdt in dat wanneer meisjes toegang hebben tot betrouwbare producten, informatie over hun lichamen en een stimulerende omgeving, hun fysieke mobiliteit, zelfvertrouwen en kennis zullen verbeteren, waardoor belemmeringen voor kansen voor gezondheid, onderwijs en eerlijke deelname aan de samenleving worden weggenomen.

IN HET KORT
Opgericht: 2019
Leiders: Diana Serra & Audrey Anderson Duckett
Gezondheid
Werkplek: internationaal, Afrika
www.begirl.org

Be Girl
Mozambique, Afrika

Empowerment van vrouwen en meisjes over de hele wereld.

Ontmoet Diana Sierra & Audrey Anderson Duckett

Diana Sierra, van oorsprong Colombiaanse, heeft een carrière opgebouwd in industrieel ontwerpen bij merken zoals Nike en Panasonic. Tijdens een fellowship in Oeganda merkte zij op dat meisjes spijbelden tijdens hun menstruatie en ontwierp zij uit een paraplu en een muggennet een prototype wat zich uiteindelijke ontwikkelde tot Be Girl’s gepatenteerde, prijswinnende PeriodPanty™.

Audrey Anderson Duckett was één van Be Girl’s eerste NGO-cliënten. Zij heeft een achtergrond in global programming voor adolescente meisjes en heeft gezien hoe Be Girl’s PeriodPanty™ een onderwijsprogramma voor meisjes in Ethiopië heeft getransformeerd. In 2018 kwam ze bij Be Girl als COO.

IMPACT

  • Meer dan 200.000 premium, duurzame menstruatieproducten in de handen van meisjes in 35 landen.
  • Meer dan 40.000 jongens en meisjes onderwezen in de SmartCycle® menstruatie onderwijsmethode.